Õpetaja, kui inimene: Dimitri Djuženkov

Täna toome teieni intervjuu ühe Keila Kooli särasilmseima õpetajaga – Dimitri Djuženkoviga. Tegemist on vene keele õpetajaga, kelle silmist on näha, et naudib oma tööd.

12485961_10153912419144189_2612765704225218518_o

Kus kandist te pärit olete? Sündisin Kohilas ning elan seal ka praegu. Käisin ka Kohila gümnaasiumis.

Kuhu te peale Kohila gümnaasiumit edasi õppima läksite? Läksin Tallinna ülikooli vene keelt võõrkeelena õppima – õpetajaametit.

Te olete väga suur reisihuviline, teist on isegi video internetis, kus välismaal rannas suvitate. Kus kohas see tehtud on? See video tehtud Horvaatias. Olen päris mitu korda Horvaatias käinud ja väga meeldib seal. Olen käinud veel paljudes riikides reisimas, peamiselt Euroopa riikides.

Kuhu Te veel reisida tahaks? Tahaks ka väljaspoole Euroopat minna. Arvan, et oleks huvitav näiteks Ameerika, Austraalia või Lõuna-Aafrika.

Kuhu riiki te koliksite, kui oleks võimalus? Kui peaksin Eestist lahkuma, läheksin Tšehhi.

Kuidas Te end iseloomustaksite? Lahke, sõbralik, muidu endal on raske iseloomustada, teised näevad paremini.

Millist muusikat igapäevaselt naudite? Oi kuulan nii erinevat muusikat, lemmik puudub, kõik oleneb tujust ja meeleolust. Palju lemmikbände. Lemmikžanr on popmuusika, populaarne muusika, meeldib ka new age taoline muusika, ehk rahustav muusika meeldib.

Kas oskate ka ise mõnda pilli? Kui olin laps oskasin süntesaatorit, praegu ei oska öelda. Harjutasin seda vabal ajal kodus.

Miks valisite just õpetaja ameti?  Iga päev on erinev. Meeldib, kui saavutan midagi, kui lapsed õpivad või kui toimuvad üritused, vene keele olümpiaadid, viktoriinid, ekskursioonid ja õppekäigud.

Kas pooldate arvamust, et õpetaja peaks õpilasele mingil määral olema kui sõbra eest? Õpetaja peab siiski olema range ja teda peavad õpilased austama. See on raske küsimus, sest kõik oleneb klassidest  ja õpilastest. Alustada tuleb alati ikkagi sellest, et tuleb kõik reeglid paika panna ja tuleb olla range.  Arvan ka, et kui õpilasel oleks vaja tunniväilst abi, probleemide ja muude sääraste asjadega, siis õpetaja peaks ikka aitama. Aitan hea meelega õpilasi kui vaja. Vajadusel võikski õpetaja olla kui tugiisik.

Mis te arvate sellest, et õpilastel ei jää vene keel hästi külge, isegi kui nad on seda mitmeid aastaid õppinud?  Tore oleks kui oskaksid, sest keel on oluline. Eriti vene naabrite tõttu võiksid õpilased osata vene keelt, kuna seda läheb kindlasti elus vaja.
Aitaks kindlasti see, kui lapsed õpiksid vene keelt kolmandast klassist, sest nooremast peast õpib keeli paremini.Eriti selliseid asju nagu tähestik, hääldamine ja kirjutamine. Mina arvan, et kuuendast klassist on natuke hilja selliseid teemasid õppida, kuna see ei paku enam huvi. Nad peavad selliseid teemasid endi jaoks liiga kergeks –  aaa beee jne, sest nad peavad end juba suurteks inimesteks.
See on üks asi ja teine asi on see, et ei ole konkreetset ühtset programmi mille alusel vene keelt õpetada. Meil on olemas igasuguseid erinevaid õpikuid ja materjali, aga kõik on kuidagi nii segamini, ja ka see segab natuke vene keele õpetamist.

Kuidas saaksid õpilased väljaspool kooli rohkem vene keele praktikat? Seda on raske Eestis rakendada, kuna üsna palju on meie inimeste peades poliitikat. Inimesed peaksid omavahel kokku leppima (eestlased venelastega), et millal mis keeles rääkida. Nad võiksid kahes keeles omavahel suhelda ja õpetada üksteisele oma emakeelt.

Kas Teile meeldib Keila Koolis õpetada?  Jah, meeldib. Valisin selle kooli, kuna juhtus nii, et tulin siia praktikale ja kuidagi jäi silma see kool ja kui otsiti õpetajat siis ma saatsin oma CV ja mind valiti.

Kui vene keel on Teie lemmiktund, siis mis oleks järgmine lemmik tund? Geograafia.

Kas arvate, et koolimaja on ilus?  No kuidas ma ütlen, mis mõttes ilus, ta on selline valge ja hall – seda ei saa nimetada ilusaks. Aga ta on uus modernne ja mugav, kuid ilusaks ma seda nimetada ei saa.

Mis Teile meeldib Keila Kooli juures kõige rohkem? Raske küsimus. Siin on mugav, tehniline pool on väga hea, õpilased on nii nagu nad on – igas koolis on õpilased.
Uus tehnika ja modernsus leevendab õpetamist, et saab kasutada igasugseid powerpointe ja asju mis meile õpetatakse. Aga mis puudutab ikkagi kooli ilus, siis tuleks ikkagi midagi ette võtta. Värve võiks lisada, aatrimumi turvalisemaks teha, sest et liiga palju betooni on ja lapsed saavad haiget.

Te korraldate koolis ka ekskursioone. Millest selline idee? Jah, tegeleme Urvega. Ja see aasta tuleb ka. See on ju juba ammune praktika Nõukogude asjast, et Eesti lapsed käivad Peterburis ja Moskvas, ja kuidagi on siiamaani see jäänud. Ja see on traditsioon, et vene keele õpetajad korraldavad neid reise. Reisida on tore. Te ju ise ka teate, sõbrad räägivad.

Kas Teil on ka lisaks reisimisele hobisid? Fotograafia näiteks. Ja vabal aja sõidan jalgrattaga enamasti, mulle meeldib selline sport. Vabal ajal veel käin poes ja looduses hästi palju. Raamatuid loen, enamasti teaduslikke, raamatuid mis on seotud geograafiaga, loodusega ja keeltega.

Kas Teile meeldib ka süüa teha? Mis lemmiktoiduks on? Ei, ma teen harva süüa, selliseid lihtsamaid asju. Aga lemmiktoit on seljanka ja rosolje. Sellised maitsvad asjad, kindlasti pitsa ja lasagne.

Mida soovitaksite abiturientidele tulevikuks, kes hakkavad kohe lõpetama? Tulevikuks? Minna ülikooli õppima, et nad saaksid endale kõrghariduse, sest kui nad käivad ülikoolis, mingis kõrgkoolis, siis nad saavad samal ajal välismaal käia, õppida, erinevatest projektidest osa võtta ja sealt saab ju igasuguseid elukogemusi. Tulevikus saavad võibolla endale meelepärase töö, niiet las lähevad ja õpivad edasi.

Kas et olla tänapäeval edukas inimene, peab tingimata käima ülikoolis? Ei ei, selleks et olla edukas peab olema ennekõike enesekindel, peab olema oma eesmärk. Selleks ei pea tingimata käima ülikoolis, aga ülikool kindlast annab plusse – ta lisab võimalusi ja kindlasti ka pikendab seda huvitavat aega, kus saab õppida, sõpradega väljas käia ja reisida. Ta nagu pikendab noorust.

Täname õpetaja Dimat selle sisuka intervjuu eest! Toome teieni peagi järgmise intervjuu mõne põneva Keila Kooli õpetajaga!

Intervjueeris: Karolin Koppel ja Karl Olaf Loog
Foto: Kai Kulbok
Toimetas: Karolin Koppel

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s