Intervjuu Riho Kosenkraniusega

Keila Kooli meespere sai sel aastal täiendust. Ühiskonnaõpetust annab sellest aastast staažikas, rohkem kui veerandsaja aastase kogemusega Riho Kosenkranius. Osalt tema kogemuse, teisalt ehk tema õpetamisviisi põhjal on Kosenkraniust ristitud Mändla nooremaks vennaks. Loe temaga tehtud intervjuust pikemalt.

Mis on teie esmamulje Keila Koolist?

Väga hea. Inimesed, keskkond, kolleegid ning õpilased on toetavad ja sõbralikud. “Õpilased on vägagi õpihimulised” tunnistab Kosenkranius. Käitumine on õpilastel nagu ikka: vahetevahel lollitavad ja lobisevad, kuid puudub pahatahtlikkus.

Miks te just Keila Kooli valisite?

Tegelikult… oli tegemist sundseisuga. Otsisin tööd ja Keila Kool tegi pakkumise. Kandideerisin ning kutsuti kooli vestlusele. Osutusin väljavalituks. Omateada olen siin tööl ainult ühe aasta, asendusõpetajana. Aga võibolla pakutakse tööd kauemaks, sellisel juhul töötaks hea meelega edasi, sõnas õpetaja.

Kas Keila Kool vastab ootustele?

Alguses oli kartus, kuid nüüd, kui juba koolis olla, on täitsa hea. Plussiks on see, et koolis töötab ka oma kursusekaaslane, mis tegi olukorra kodusemaks. Tema on hetkel koolis minu juhendaja ja toetaja rollis.

Kes on teie kõige lemmikum kolleeg?

Lemmikkolleeg puutub, kõik on väga head.

Milline on olnud kõige huvitavam kogemus õpetajana?

Kõige huvitavamad iga kooli juures on erinevad õpilased. Lugusid on erinevaid, sest Kosenkranius on olnud õpetaja juba üle kahekümne viie aasta ning kõiki kohe praegu niimoodi välja tuua ei oska. Võibolla need noored 12.klassi poisid, kes hiljuti “Pealtnägijas” olid (klassivennad, kes läksid kõik koos sõjaväkke). Kosenkranius oli nende viimase kursuse õpetaja. Samuti on olnud õpilasi, kes on läinud kriminaalsele teele või silma paistnud poliitikas.

Mis teid teistest õpetajatest eristab?

Kosenkraniust saab eristada ühes asjas: ta on väsinud spikerdamise vastu võitlemast, seega annab ta kontrolltööde ajaks alati õpikud kätte. Ta ei käsi õpilastel pähe tuupida, ta laseb infot ise otsida, seda analüüsida ning siis õiged vastused leida. Siiski, soovitab ta alati enne kontrolltööd info läbi lugeda ja seda analüüsida, muidu võib juhtuda, et lihtsana tunduv töö osutub parajaks pähkliks.

Miks te just ühiskonna õpetajaks hakkasite?

Riho on lisaks ühiskonnale ka ajaloo õpetaja. Tegelikult tuli kõik jällegi läbi juhuse. Ülikooli lõpus ei olnud peas sellist plaani, et hakkaks õpetajaks, aga ühel hetkel tuli telefoni kõne ja kutsuti. “Sinna ma jäingi”, räägib õpetaja Kosenkranius.

Olete jõudnud kahetseda oma otsust õpetajaks hakata?

“Olen ja mitu korda,” sõnab Kosenkranius. “Kuid teistpidi, teevad õpilased vahetevahel meele vägagi rõõmsaks. Samuti ka kolleegid. Kui on mured, siis on ka rõõmud ning vastupidi,” lisab ta.

Kui vana te olete?

Õpetaja Kosenkranius on topelt viie saanud. 55.

Kas te olete oma palgaga rahul?

Jah. Selle koormuse juures on õpetaja Kosenkranius oma palgaga rahul. Palka antakse rohkem, kui miinimum ette näeb.

Mis on teie suhtestaatus?

Vabaabielu. Kahe tütre isa. Üks tütar alustas ülikooliga ja teine õpib gümnaasiumis esimesel aastal.

Milline on teie lemmikklass, mida teil on hetkel võimalus õpetada?

Hetkel tõesti ei ole sellist klassi, kes oleks kõige lemmikum.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s